F1 hírek : De la Rosa egy V10-essel végzett az élen Jerezben |
De la Rosa egy V10-essel végzett az élen Jerezben
ESPI 2005.12.10. 10:11
|
Faludi Zoltán, 2005. december 9. péntek [19:29]
A McLaren istálló tesztpilótája, Pedro de la Rosa fantasztikus idővel zárt az élen pénteken Jerezben, ám a Williams újdonsült versenyzője, Nico Rosberg volt a leggyorsabb a V8-as motorokkal felszeret autókat kormányzók közül.
 |
Pedro de la Rosa / McLaren |
Forrás: McLaren Press |
A spanyol pilóta kénytelen volt a Mercedes V10-es motorjával ellátott járgánnyal dolgozni, mivel a bajor autógyártó kifogyott a V8-as egységekből, melyek csak délutánra érkeztek meg a helyszínre.
De la Rosa 1:17.703-as idővel zárt az élen, mely másfél másodperccel bizonyult jobbnak, mint a mögötte befutó Rosberg ideje, aki a Cosworth erőforrással felszerelt Williams típusú versenygépével dolgozott.
De la Rosa legjobb idejét egy V10-es motorral érte el, ám a spanyol pilóta mihelyt megérkezett a pályára a Mercedes-Benz utánpótláscsomagja, azonnal áttért a V8-as erőforrás használatára.
A McLaren másik tesztpilótája, Alexander Wurz a gárda hibrid autójával dolgozott, melyben egy V8-as egység dübörgött. Ugyan az osztrák pilóta eredményesnek értékelte a napját 77 kör megtételét követően, mindössze csak a kilencedik helyen futott be.
Eközben a Williams újdonsült versenyzője Nico Rosberg bár megfutotta az edzés második leggyorsabb idejét, nem lehetett felhőtlenül boldog, mert egy mechanikai probléma miatt az edzését idő előtt be kellett fejeznie. A német színekben induló pilóta miatt három alkalommal is előkerült a piros zászló, és végül csak 24 kört tudott teljesíteni.
Jenson Button a harmadik helyen végzett, míg márkatársa, aki szintén a csapat hibrid autójával rótta a köröket csak a lista közepén landolt. Mindkét versenyző az abroncsokon, és a japán cég erőforrásain dolgozott.
Jarno Trulli és Ricardo Zonta voltak szolgálatban a Toyota színeiben. Az olasz pilóta a Bridgestone különböző komponensű abroncsait próbálgatta, míg Zonta a gumikonstrukción dolgozott.
A mai nap ismét egyedül lépett pályára a kanadai Jacques Villeneuve a BMW színeiben. Az egykori világbajnok pénteki napja már sokkal jobban sikerült, mint a tegnapi, hiszen összesen 86 kört teljesített. Egy kisebb mechanikai problémája volt a nap folyamán, mely miatt a piros zászló is előkerült.
Tiago Monteiro és csapattársa Christijan Albers a V10-es illetve a V8-as motorokat hasonlította össze az MF1 Racing megbízásából, hogy adatokkal szolgáljon a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA). Míg Monteiro a V8-ast, addig Albers a V10-est tesztelte, miközben folyamatosan adatokat szolgáltatott az irányító testületnek, hogy a szövetség belássa, még a jövő évad kezdete előtt további megszorításokat kell alkalmazni a 3 literes egységekre.
Monteiro volt kettejük közül a gyorsabb, közel 3 másodpercet vert csapattársára, aki az új motorral körözött.
Marc Gené volt az egyedüli, aki a Ferrari színeiben pályára lépett Luca Badoer tegnapi hatalmas balesetét követően. Annak ellenére, hogy sok időt vesztett, miközben csapata próbált rájönni a Badoer balesetét okozó hidraulikai problémára, a spanyol versenyző eredményesen zárta a napot 79 körrel a háta mögött.
David Coulthard kis híján a lista végén végzett Red Bulljával, mely még egy lefojtott V10-es motorral volt ellátva.
Teszteredmények – Jerez – Péntek:
01. - de la Rosa - McLaren-Mercedes (M) 1:17.703 - 77 kör * 02. - Rosberg - Williams-Cosworth (B) 1:19.174 - 24 kör 03. - Button - Honda (M) 1:19.365 - 122 kör 04. - Trulli - Toyota (B) 1:19.670 - 89 kör 05. - Webber - Williams-Cosworth (B) 1:19.684 - 55 kör 06. - Zonta - Toyota (B) 1:19.859 - 60 kör 07. - Villeneuve - BMW-Sauber (M) 1:19.864 - 86 kör 08. - Monteiro - MF1-Toyota (B) 1:19.952 - 70 kör 09. - Wurz - McLaren-Mercedes (M) 1:20.105 - 77 kör 10. - Davidson - Honda (M) 1:20.106 - 102 kör 11. - Gene - Ferrari (B) 1:20.981 - 79 kör 12. - Coulthard - Red Bull-Cosworth (M) 1:21.114 - 104 kör * 13. - Albers - MF1-Toyota (B) 1:22.684 - 63 kör *
* V10-es motor |